Kiemelt híreink

Ne hagyd, hogy beleőrülj a munkádba!

Teljesen kikészíthet a rossz munkahely

Szinte minden ember tisztában van azzal, hogy mennyire tönkre tudja tenni az ember mindennapjait a munkahelyi stressz. A túlzott elvárások, a túl kemény főnök, az idegesítő kollégák és még sok egyéb dolog okozhat komoly lelki problémákat.

Ha túl nagyok a velünk szemben támasztott igények, túl sok feladatot bíznak ránk egyszerre, rendszeressé vált a feszült munkatempó, akkor annak előbb-utóbb stressz, majd összeomlás lesz a vége. Akkor kell elkezdenünk aggóni, ha egyre inkább úgy érezzük, hogy ezt a túlzott stresszt már nem bírjuk kezelni. Figyeljünk a testi és a lelki jelekre, ilyen lehet például a koncentráció-és figyelemzavar, folyamatos belső őrlődés, problémákon való rágódás. Az is egy rossz előjel lehet, ha az ismerőseinknek, a családtagjainknak a velük töltött idő számottevő részében csak a munkahelyi – legtöbbször negatív – történeteinkről mesélünk. Ezt fokozza a fáradtság, a rosszkedv, a kilátástalanság és a céltalanság érzése. Az elalvás is egyre nehezebb, hiszen az egy csak pörög és pörög, máshová koncentrálni pedig nem vagy csak nagyon nehezen tudunk.

A munkahelyi stressz kezelésé a legjobb gyógyír a változatosság. Olyan dolgokkal kell foglalkoznunk, ami örömet okoz. Sportoljunk, kiránduljunk, jógázzunk, szórakozzunk többet, a lényeg, hogy találjuk meg a számunkra legideálisabb elfoglaltságot.

Ha túl vagyunk terhelve a munkahelyünkön, akkor merjünk segítséget kérni a kollégáktól, hiszen lehetséges, hogy legközelebb pont ők fognak ilyen szívességet kérni. Ha a főnökünk megkérdezi, hogy mikorra készülünk el az anyaggal, akkor inkább hosszabb időt mondjunk, mint ahogy tervezzük, így megkímélhetjük magunkat a stressztől, hogy mi lesz akkor, ha nem tudjuk időben leadni az anyagot. Az is fontos, hogy tudjunk néha nemet mondani, ne vállaljunk el minden olyan feladatot, amiről már előre tudjuk, hogy lehetetlen az elvárt idő alatt teljesíteni. Figyeljünk a megfelelő mennyiségű folyadékfogyasztásra és a rendszeres étkezésre, mivel éhesen nehezebben tudunk koncentrálni. Otthon lefekvés előtt vegyünk egy forró fürdőt, olvasgassunk, próbáljunk meg kikapcsolódni. A nap végén felgyűlt feszültséget akár blogírással, naplóvezetéssel is levezethetjük, hiszen kiírjuk magunkból a problémákat.