Kiemelt híreink

Ezt tedd, ha másnapos vagy

Tippek a másnaposság kezelésére

A jó idővel a kirándulások és a városi séták mellett a szórakozóhelyekhez is sokkal nagyobb kedvet kapunk, ez pedig sokszor jár együtt azzal, hogy egy kicsit többet iszunk a kelleténél. De vajon mi a teendő ilyenkor?

Sokakkal előfordult már, hogy egy kissé durvára sikerült az előző éjszaka és a tervezettnél “kicsit” több alkohol csúszott le. Másnaposan hajlamosak vagyunk a “soha többé nem iszom” mondatot ismételgetni, de persze ez nem jelent megoldást a problémánkra. Nézzük, mit tehetünk, hogy jobban érezzük magunkat!

A fejfájás enyhítésére a magnézium a legjobb megoldás, ami még a vérnyomásodat is csökkenti. A másnapos gyomornak az a legjobb, ha könnyen emészthető zöldségeket és levest (lehetőleg csirkét) eszel. Ez azért fontos, mert így a szervezeted káliumhoz és sóhoz jut, sőt még a gyomrodat is megnyugtatja. A megfelelő hidratálást sem felejtheted el: felkelés után azonnal igyál szénsavmentes(!), lehetőleg magas ásványi anyag tartalmú vizet, vagy gyümölcslét, mivel a benne lévő fruktóz segíti az alkohol lebontását.

Valószínűleg eszedbe sem jut másnaposan kimozdulni, pedig hidd el, nagyon sokat segíthet, ha teszel egy könnyű sétát. Hatására a szervezet endorfint termel és az anyagcseréd is gyorsabb lesz. Emellett készíts gyógyteát is (rozmaring, citromfű és friss gyömbér), mivel ezek megnyugtatják a gyomrot, a fejfáját is elmulasztják és még az emésztést is serkentik.