Kiemelt híreink

Az online piac kimarad a Hűtőgép Csereprogramból?

Az online piac kimarad a Hűtőgép Csereprogramból?

A Hűtőgép Csereprogram az elmúlt évek hasonló pályázataihoz hasonlóan idén is tarolt. Több régióban szinte pillanatok alatt: van ahol két óra, az észak-magyarországi régióban pedig mindössze egy óra alatt merült ki a területeként meghatározott keretösszeg. Megdöbbentő, hogy miközben az online háztartási gép piac egyre nagyobb szeletet ölel fel, a webáruházak nagy része kimarad a csereprogramból!

Vajon mi állhat e mögött?

A Regisztrált kereskedők listájából kiderült, hogy az online is értékesítő webáruházak inkább tartózkodtak a csereprogramtól. Azok, akik mégis részt vesznek benne, szinte kivétel nélkül az egyik országos boltjukba irányították az érdeklődőket. Ez azért is meglepő, mert ezzel a feltétellel, pont az online vásárlás kényelmességét, egyszerűségét és gyorsaságát ásták alá.

Egyre többen vásárolunk online

10 évvel ezelőtt talán még elképzelhetetlen lett volna, hogy nagyháztartási gépet online, látatlanban rendeljünk. Az elmúlt 5 év statisztikái viszont azt bizonyítják, hogy a vásárlási kedv egyre inkább az online üzletágak felé mozdul a hagyományos bolti vásárlással szemben. Az online webáruházak részesedése dinamikusan nő, mert a vásárlók élvezik, hogy az otthonuk kényelmében egyszerre válogathatnak akár több bolt kínálatából is, és néhány kattintással, expressz gyorsasággal rendelhetnek anélkül, hogy napokig az üzleteket járnák. A Hűtőgép Csereprogramból való kimaradás várhatóan bevétel csökkenést okoz a hűtőgépek tekintetében, ezért feltevődik a kérdés, mi áll a tartózkodás hátterében?

Megtudtam, hogy a csereprogram egy többlépcsős, összetett adminisztrációs folyamat, amelynek lebonyolításához a legtöbb cég nem rendelkezik saját erőforrással. Ráadásul mivel a legtöbb webáruház a nagyháztartási gépeket futárszolgálattal juttatja el ügyfeleihez, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium által kért szigorú dokumentációs eljárás kivitelezhetetlenné válik. Köztes megoldás, ha az ügyfél bemegy a résztvevő üzletek egyikébe, és ott, a készülék kiválasztása után személyesen intézi a programmal kapcsolatos teendőket, az űrlapkitöltést és aláírást. Ez viszont macerás, és utánajárást igényel.

A legkényelmesebb megoldást keressük

Nyomozómunkába kezdtem, és némi keresés után találtam egy webáruházat, az Online Márkaboltot, ahol a Hűtőgép Csereprogram keretében is pontosan úgy vásárolhatok, mint egyébként. A teljes adminisztrációhoz a ki sem kell tennem a lábamat az utcára, mindent otthonról, a fotelből is elintézhetek. Mindegy, hogy online rendelek, vagy telefonon szakértői segítséget kérek, kiszállításkor minden dokumentumot – kitöltve (!) kapok kézhez.

Ez hogyan tudják megoldani?

Kiderítettem, hogy az Online Márkabolt a szállítást saját autókkal és munkatársakkal végzi, akik egész héten az országutakat járják. Abban a pillanatban, amint leadom a megrendelésemet, a Márkabolt munkatársai Ügyfélkapu rendszeren keresztül minden adminisztrációs munkát elvégeznek, és a szükséges űrlapot kinyomtatva juttatják el hozzám. Nem kell papírok után szaladgálnom, bonyolult nyomtatványokat kitöltenem… Kiszállításkor az új hűtővel együtt megkapom a kész dokumentációt, amelyet aláírok és kifizetem a kedvezménnyel csökkentett összeget.