Kiemelt híreink

Halaszthatatlanok a karbantartási munkák a Nagykörúton

BKK - villamosvonal karbantartás

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerint halaszthatatlanok a karbantartási munkák a nagykörúti villamosvonalon, és azzal, hogy mindegyiket egyszerre végzik el, időt és pénzt spórolnak a budapestieknek. Ezt azután közölték az MTI-vel, hogy a Fővárosi Közgyűlés hétfői ülését megelőzően ellenzéki politikusok sajtótájékoztatókon bírálták a fővárosi felújítások ütemezését.

A 4-es és 6-os villamos mintegy két hónapon keresztül a dél-budai végállomásról csak az Oktogonig közlekedik a Széll Kálmán tér felújítása, a budai fonódó villamoshálózat kiépítése, valamint a Szent István körúti és a Teréz körúti vonalszakasz karbantartási munkái miatt. Az érintett területeken a Nagykörúton irányonként csak egy sáv járható, mivel egyet buszsávnak jelöltek ki.

Hétfői közleményében a BKK azt írta, hogy a nagykörúti villamosvonal felújítását a felső szakaszon a legutóbb másfél évtizede végezték el, a Margit hídon pedig a hőtágulás miatti mozgásokat kiegyenlítő (úgynevezett dilatációs) szerkezeti elemeket cseréli ki garanciálisan a híd felújításának korábbi kivitelezője, mindkét karbantartási munka halaszthatatlan. Közölték továbbá: szándékosan végzik el egymással párhozamosan a szükséges munkálatokat, kihasználva a már meglévő lezárásokat, összességében a felújítások így okozzák a legkisebb kényelmetlenséget.
Horváth Csaba (MSZP) hétfői sajtótájékoztatóján azt mondta, a BKK “megadta a kegyelemdöfést Budapestnek” azzal, hogy szombattól három jelentős fejlesztés is nehezíti a fővárosi közlekedést.
A jobbikos Tokody Marcell közölte, a felújításnak örülnek, a beruházások csúszásának már nem. A politikus szerint ugyanis azok nemcsak kellemetlenséget okoznak a budapestieknek, hanem az uniós források felhasználását is veszélyeztetik.

Gy. Németh Erzsébet, a DK képviselője szintén úgy vélte, hogy a főváros “fut a pénze után”, hiszen a szóban forgó beruházásokat hamarabb is el lehetett volna kezdeni, a csúszásban pedig a BKK korábbi vezetőjének és a főpolgármesternek is felmerül a felelőssége.
Az LMP-s Csárdi Antal azt mondta, hogy bár örül a felújításoknak, szerinte azokat “rettenetesen amatőr módon” szervezték meg.

Tarlós István főpolgármester a Fővárosi Közgyűlés hétfői ülésén azt közölte: a budai oldal közlekedésfejlesztési munkálatai – a Margit hídi garanciális javításokat leszámítva – nem több, hanem egy beruházás keretében zajlanak.
Ugyanakkor közölte, jelentést kért arról, mi indokolja a Jászai Mari tér és az Aradi utca közötti vágányfelújítást. Szavai szerint “valóban kaotikus állapotok várhatóak egy ideig”. Tarlós István azt mondta: főpolgármesterként elnézést kér a budapestiektől, de az ilyen munkák mindig kényelmetlenséggel járnak.

Fotó: MTI/ Soós Lajos