Kiemelt híreink

Az adóval is spórolhatunk!

Több, mint könyvelés: de mi is az az SSC?

Nemzetközi mintákat követve akart létrehozni egy nem mindennapi szolgáltatásokat nyújtó céget Kovács Zsóka, az Eran Business Services alapítója és ügyvezetője. A vállalkozás kezdetekor egy kis könyvelőirodaként kezdte meg működését, felfelé ívelő pályája miatt pedig már nem kell sokat várni arra, hogy a megálmodott Shared Services Centerré nőjje ki magát.

Az Eran Business Services fő profilja a könyvelés, a bér- és munkaügyi szolgáltatások, a pénzügyi és számviteli tanácsadás, valamint a könyvvizsgálat. Emellett különféle tréningeket, rendezvényeket szerveznek, adózással kapcsolatos szolgáltatásokat nyújtanak, vállalkozási és menedzsment tanácsadással is ellátják az ügyfeleiket. A jövőben sokkal több tevékenységet akarnak ellátni, olyan területekkel szeretnék bővíteni a szolgáltatásaikat, amelyek hazánkban még nem túl elterjedtek.

Saját tapasztalat adta az ötletet

Az Eran Business Services vezetője, Kovács Zsóka a vállalkozása megalapítása előtt nemzetközi cégeknél dolgozott. Végigjárta a ranglétrát, pályafutását pénzügyi ügyintézőként kezdte, majd az évek múlásával gazdasági igazgató lett belőle. Dolgozott alkalmazottként, vállalkozóként, kicsi, egyszemélyes intézményeknél és a világ legnagyobb multinacionális társaságainál is. Nemzetközi viszonylatban is óriási sikereket ért el, tanácsadóként a világ minden táján járt, Kanadától Kínáig számtalan országban: Európában, Ázsiában, az amerikai és az afrikai kontinensen is.

Kovács Zsóka

„Jól megismertem a nemzetközi multinacionális cégek működését. A munkáim során azt láttam, hogy külföldön egyre elterjedtebb a Shared Services Center, amit megismerve megfogalmazódott bennem, hogy milyen jó lenne egy ilyen jellegű cég Magyarországon is. Ezt elsősorban a keleti régióban tartom fontosnak, ahol igazán nagy szükség lenne a munkára” – magyarázza Kovács Zsóka.

SSC, azaz Shared Services Center

A kifejezés összetett szolgáltatóközpontot jelent. Működési filozófiájának a lényege a különböző, vállalaton belüli tevékenységek centralizációja. Ezek közé tartoznak a pénzügyi, a beszerzési, az ügyfélszolgálati, a HR és az IT szolgáltatások. Azok a cégek, amelyek ezt a modellt követik, jelentős költségmegtakarítást érhetnek el a központosított és standardizált folyamatokkal. Előnye, hogy az egy helyen végzett tevékenység kevesebb technológiai befektetést, kisebb irodahelyiséget igényel, mint ha ugyanezt több helyszínen látná el a vállalat. Ezeket eleinte költségcsökkentés céljából hozták létre.

Elkötelezettség a szakma iránt

Az Eran Business Services újszerű megoldásokat kínál, folyamatosan arra törekszenek, hogy amennyire csak lehet, integrálják a rendszert: a könyvelést, a pénzügyet, a készletnyilvántartást és a számlázást. Céljuk, hogy ezeket együtt kezeljék és közösen dolgozzanak az ügyfelekkel. Előfordul, hogy a könyvelés egy részét maga az ügyfél végzi, ők pedig ellenőrzik a munkáját és csak a partner által kért speciális részeket végzik el. Rengeteg nemzetközi cégnél szerzett tapasztalatot kamatoztatnak itthon, felkészültségük, rugalmasságuk és egyedi megállapodásaik miatt pedig különösen speciálisnak mondhatók. Emellett van egy fontos szempont, ami nélkül nem tudnának sikeresen működni.

„Egy cég sikere attól függ, hogy milyenek a kollégák. Pályafutásom alatt megtapasztaltam, hogy talán az egyik leglényegesebb szempont az, hogy az alkalmazottak mennyire elkötelezettek a szakma és a vállalkozás iránt. Szerintem azok a legfontosabbak, akikkel egy cég együtt dolgozik” – mondja az ügyvezető.

Táv- és online könyvelés

A technika fejlődésének köszönhetően egyre elterjedtebb ez a két szolgáltatás. Most már nem csak külföldön, hanem Magyarországon is egyre nagyobb az igény erre. A távkönyvelés segítségével az ügyfelek rengeteg időt megtakaríthatnak, hiszen a céges ügyeiket akár az otthonukból is elintézhetik. A vállalkozó ezzel a könyvelőhöz való utazás költségei mellett időt is spórolhat, hiszen a számláit a lehető legegyszerűbb módon, digitalizált formában juttatja el a könyvelést végző személynek. Ezzel szemben az online könyvelésnél a felek munkája szorosabban összefonódik.

„Nemcsak mi könyvelünk, hanem a partner cég alkalmazottai is, tehát közösen dolgozunk egy rendszerben. Ehhez némi szervezés és betanított munka is szükséges, de ezeket a szolgáltatásokat szívesen hozzátesszük a csomaghoz, mert ez által sokkal többet tudunk partnereinknek nyújtani” – magyarázza Kovács Zsóka.

Az ügyfél a könyvelő iroda szoftveréhez kap hozzáférést, és ő maga is képes lesz arra, hogy adatokat vigyen be a rendszerbe. Feldolgozhatja a saját számláit, melyeket a könyvelő cég lekönyvel. Ez azért hasznos, mert nem szükséges két nyilvántartást vezetnie, hiszen az ügyfél a pénzügyeit folyamatosan figyelemmel kísérheti a könyvelőiroda szoftverében: bármikor lekérdezheti a naprakész információkat.

Hogyan spórolhatunk az adóval?

Az adózásban előírt kötelezettségeket mindenkinek be kell tartania, adót fizetni kell, de egyáltalán nem mindegy, hogy mennyit. Már a cég megalapításakor is gondolni kell az adózásra, lényeges a megfelelő cégforma kiválasztása, a társasági szerződés megírásakor bizonyos kérdések előre tisztázása és az adózási szempontok figyelembevétele. Megfelelő gazdálkodással, tervezéssel sok pénzt lehet megspórolni. Nem véletlen, hogy az az Eran Business Services jelmondata az, hogy „Az adóval is lehet spórolni!”, hiszen a társaság legfőbb célja az, hogy a vállalkozásoknak és a magánszemélyeknek segítsenek ebben.

„Az adózáson nagyon jól lehet spórolni, mert az hatalmas tétel egy cég gazdálkodásában. Ha az ember odafigyelve, megtervezve, átgondolva valósítja meg az adózását, akkor az sokat jelent egy vállalkozás életében. Mi ebben tudunk segíteni a cégeknek” – mondta Kovács Zsóka.