Kiemelt híreink

Apple titkok II – Újabb elhallgatott tények

Almás történelem...

Az Apple év végi hajrájára való tekintettel mi is az almás birodalmat járjuk körbe picikét. Cikkünk második felében újabb elfeledett Apple-titkokat mutatunk be Nektek!

Az első Macintosh titkai

Az első Mac gépek birtoklói kaptak pár kisebb meglepetést: az alaplapba gravírozva többek közt szerepelt Steve Jobs és a Mac mérnökeinek aláírása. Persze a masina ettől még nem teljesített jobban, de azért jó tudni, ha mondjuk egy Jobs szignó mellett duruzsol a procink! 😉

Az első tablet

Nem, nem az iPad volt a cég első tablete: a népszerű eszköz elődjét még 1993-ban dobták piacra. A Newton MessagePad tulajdonképpen egy személyi asszisztens volt: névjegyeket és naptárbejegyzéseket tárolt, faxolni lehetett vele valamint jegyzeteket elmenteni. A közel fél kilogrammos jószág ára 700 dollár volt.

Az iGazi csoda

Az Apple iBirodalma komoly összegekbe került a cégnek – hiszen az iPad, iPod és iPhone nevek eredetileg más cégek bejegyzett tulajdonai voltak. A nagy almának végül többek közt olyan nagyvállalatokkal kellett megállapodnia, mint a Cisco vagy épp a Fujitsu. Ez utóbbi például iPad néven 2002-ben hozott ki egy kézi készüléket – elsősorban bolti könyvelések, bevételmegfigyelések megkönnyítésére – melynek nevéért az Apple végül 2010-ben fizetett, méghozzá tetemes összeget: szakértők szerint nem kevesebb, mint 4 millió dollárt!

9:41

Az Apple készülékek világában mindig 9:41 van (vagy 9:42) – legalábbis a hirdetések és marketing-fotók tanulsága szerint. Hogy miért? Steve Jobs 2007 január 9-én ekkor mutatta be az első iPhone-t. Az azóta Apple-sajátosságként emlegetett negyven perces prezentáción egyébként más készülékek is bemutatkoztak. A bemutatókat egyébként a 2001-es iPod bejelentése óta különösen nagy titoktartás előzi meg: az Apple szeret csupán információmorzsákat elszórni (mint azt tették a mostani bemutató kapcsán is, melynek meghívóján csak ennyi állt: “9.9.2014. Bárcsak többet mondhatnánk…”)

Hollywood <3 Apple

Hollywood imádja az Apple-t. Az 1986-os Rövidzárlat óta több Apple termék jelent meg filmekben és TV-műsorokban, mint bármi más: csak 2011-ben több, mint 900 alkalommal villant fel a jól ismert kiharapott alma, míg a Mission Impossible negyedik része önmagában felért egy húszmillió dolláros reklámkampánnyal – ingyen! A dolog külön érdekessége, hogy a laptopok almás logója 1990-ig fordítva szerepelt (lezárt állapotban a felhasználó felé – azaz nyitott állapotban fejjel lefelé, de hát ki nézegeti a gép hátulját használat közben?!) ám végül megfordították, hogy a filmeken jobban mutasson! Azóta – az Apple-t követve – minden cég úgy helyezi el a logóját a laptopokon, hogy az nyitott állapotban jelenjen meg normál nézetében.