Kiemelt híreink

A netes filmsorozatoké a jövő?

Aratott a Marvel

Alig mutatták be a Marvel Fenegyerek című szuperhősös sorozatát, máris ódákat zengenek róla mind a kritikusok, mind a nézők. Sokak szerint pont attól jó, hogy nem kellett az alkotóknak a tévés kötöttségekkel vesződniük.

A (nálunk sajnos nem fogható) Netflix nevű internetes “filmcsatorna” idei egyik legnagyobb dobása minden bizonnyal az, hogy jó pár évre összefonta a nevét a Marvellel – a képregényfilmek ugyanis hihetetlen népszerűségnek örvendenek. Talán ennek is köszönhető, hogy az április 10-én bemutatott Daredevil (Fenegyerek) ekkora siker lett.

Ugyanakkor többen úgy vélik, a jó nyersanyag nem volt elég: a siker receptje több összetevős. Tény, hogy a sorozat sötétebb hangvételét nehezebben lehetett volna egy tévécsatorna műsorrendjével és arculatával összeegyeztetni, valamint az is köztudott (Amerikában még inkább, de nálunk is jól érzékelhető) hogy az sem mindegy, melyik napon és melyik idősávban adják le a műsort. Ugyanakkor a Netflix egyrészt rugalmasabb volt a sorozat hangvételét illetően, másrészt mivel internetről beszélünk, a bevált hetenkénti nézőcsalogatás helyett egyszerre elérhetővé tették a teljes első évadot – azaz mind a 13 részt. Ez a hozzáállás gyakorlatilag képes versenyt tartani a XXI. századi “letorrentelem és megnézem” hozzáállással.

A Rotten Tomatoes filmértékelője 97%-ra, az IMDB 9,2-re pontozta a sorozatot – így pillanatok alatt mindkét oldal élmezőnyében találta magát a Marvel első netes sorozata. Mindezek alapján pedig jogos a kérdés: a tévésorozatok szerepét átveszik a direkt internetre gyártott filmsorozatok?